DIRIGENT
Jiří Korynta
narozen 30.dubna 1985
město Praha
dirigent a multi-instrumentalista
hudební vzdělání
Konzervatoř Jaroslava Ježka
Pražská Konzervatoř
orchestr PFO založil v 18 letech
spolupráce s předními českými orchestry
držitel Guinessova světového rekordu
Hudba provází dirigenta PFO Jiřího Koryntu již od velmi útlého dětství. Prostředí rodiny a velký talent ho přirozeně směrovaly k dráze všestranného hudebníka.
Od šesti let se svými dvěma sourozenci působil v Pražském studentském orchestru profesora Mirko Škampy. Odtud se posléze zájem o poznání hry na další nástroje vyvíjel dál a vyústil studiem několika hudebních oborů.
Na Konzervatoři Jaroslava Ježka vystudoval trumpetu, housle a violu. Na Pražské konzervatoři souběžně studoval bicí nástroje a dirigování.
Rozšiřování portfolia prakticky ovládaných nástrojů v 15 letech korunoval dokonce světovým Guinessovým rekordem, který se vyšplhal na celkový počet 34 nástrojů.
Jako všestranný instrumentalista během své kariéry působil v různých uskupeních, nevyjímaje big bandy,, dechové orchestry, komorní orchestry, kvintety. Poté navázal zejména jako tympánista několika angažmá v předních českých orchestrech (Plzeňská filharmonie, Česká Filharmonie, FOK).
Dirigentskou praxi začal budovat od svých 13 let pod vedením pana Stanislava Vavřínka (toho času šéfdirigent Filharmonie Bohuslava Martinů).
Kombinace znalosti problematiky všech nástrojů v orchestru a mnoha cenných rad, které jsem od svých profesorů dostal, mu dovolila založit svůj vlastní orchestr se záměrem interpretovat koncertně filmovou hudbu.
Dalším důležitým faktorem byl a je totiž hluboký zájem o filmový svět a dění v něm, jež sleduje stejně tak intenzivně, jako se věnuje hudbě.
Studování partitur s daným filmovým snímkem je jeho velkou devízou.
To přirozeně pomáhá přenášet důležité momenty a emoce filmových skladeb jedinečným způsobem nejprve na hráče a poté i na diváky.
Při zakládání orchestru PFO v roce 2004 stavěl filozofii na dvou nosných myšlenkách. Koncertní provádění filmových skladeb byla přirozenou prioritou. S ní šlo ruku v ruce druhé poslání. Orchestr propojí hráče všech úrovní a ti díky filmové hudbě společně budou zlepšovat. Pro mnohé bylo a je PFO první orchestrální zkušeností, která jim otevřela dveře. Odtud pak pokračovali do dalších souborů po celém světě.
Dirigentské a hráčské zkušenosti zúročil také v lektorské činnosti. Od svého příchodu do ZUŠ Mšeno v roce 2014 zde posiluje a rozširuje hudební obor, jehož se stal vedoucím. Souběžně několik let spolupracoval s Nadačním fondem Harmonie rovněž jako dirigent.
V PFO jeho role zahrnuje celou řadu činností. Hudební dramaturgie koncertních programů, jejich nácvik a provedení nejdůležitějšími stavebními kameny.
Vzhledem k rozáhlé až nezměrné šíři žánrů, které filmová hudba pojme, se z vlastního budování repertoáru stává výzva, co (všechno) lze divákům na koncert přenést.